top of page
  • תמונת הסופר/תסיגל מולקנדוב

סגירת תיק עצמאי




היא הגיעה אלי לפני כשנתיים, שנה קודם היא פתחה תיק לבד וחשבה שתסתדר כשראתה שהיא לא מצליחה להגיע להגשת דוחות ובכלל זה הצהרת הון שקיבלה פנתה אלי.

עזרתי לה בהגשת הדוחות , לא שמעתי ממנה בערך שנתיים ואז התקשרה, הסתבר שבמשך השנתיים האלה היא לא הכניסה שקל בעסק, מזמן היא כבר התייאשה והחליטה לחזור להיות שכירה אבל את עניין העסק וכל הכרוך בו היא הדחיקה.

עד ש... עד ש היא התחילה לקבל מכתבי "נאצה" מרשות המיסים, טוב לא בדיוק נאצה אבל מכתבים על אי הגשת דוחות, על קנסות צפויים ועוד כהנה וכהנה מכתבים מפחידים.

היא התקשרה אלי בלחץ ביקשה שאעזור לה לסגור את התיק ולבטל את הקנסות, ידעתי שמצבה הכלכלי לא משהו אז ניסיתי להדריך אותה מה לעשות כי זה באמת לא סיפור.

אחרי שבועיים חזרה, אמרה שלא מסתדרת, מבקשת שאני אעשה את זה.

כמובן שזה נעשה, התיקים נסגרו רטרואקטיבית לשנה האחרונה בה הגישה דוח כך שלא נדרשו דוחות נוספים לשנים הנוספות, הקנסות גם הם בוטלו ושלוות הנפש חזרה.

העניין הוא שהיא לא היחידה, אנשים פותחים תיקים כלאחר יד, רואים שהדברים לא כמו שהם דמיינו וההכנסות לא זורמות כמו שתכננו, או לחילופין קיבלו הצעות עבודה כשכירים שאילצו אותם לסגור את התיקים אבל, הם עסוקים מדי מדחיקים את העובדה שיש להם תיקים פתוחים ברשויות המס, מה גם שההתראות מהרשויות לא מגיעות און ליין, בטח כשאתה עוסק פטור, ואז מגיע היום שמקבלים הודעה מפחידה מרשות המיסים על כך וכך חוב שיש לכם ואתם כבר בכלל שכחתם שפעם היה לכם תיק שלא סגרתם אותו.

אז הודעה מרשות המיסים לרוב (אלה אם כן זו הודעה על החזר מס) לא כייף לקבל, בטח לא הודעה על קנסות של אלפי שקלים וכדי למנוע את זה תדאגו לסגור תיקים ולא לחשוב שאם לא קיבלתם התראות או מכתבים מרשות המיסים אז הכל בסדר.

סגירת תיקים היא עניין די פשוט, במיוחד בעידן הדיגיטלי ובמהפכה הדיגיטלית (היחסית לפחות) שעברה רשות המיסים וגם המוסד לביטוח לאומי.

סגירת תיקים נדרשת בשלושת המוסדות כל אחד בנפרד:

מע"מ

מס הכנסה

ביטוח לאומי

כמובן שהדרך הקלה והפשוטה ביותר היא לפנות אל איש מקצוע או שלחילופין אם איש מקצוע ניהל לכם את התיק בקשו ממנו לסגור את התיקים ובשני המקרים בקשו ממנו אסמכתאות על סגירת התיקים בכל שלושת המוסדות.

אם בכל זאת בא לכם לעשות את סגירת התיק לבד אז:

למעמ דאגו למלא ולחתום על טופס 18 - מצורפת דוגמת מילוי הטופס




(אם אתם עוסקים מורשים, קניתם רכוש קבוע , תבעתם את המעמ בגינו בעת הקניה והוא עוד לא הופחת עד סופו יש לדווח בחלק ב של הטופס וקחו בחשבון שתצטרכו לשלם את יתרת המעמ בגין החלק שלא הופחת).

את הטופס האמור מלא וחתום אעבירו דרך המפ"ל למשרד המעמ בו מתנהל תיקכם, כשתקבלו אישור על סגירת התיק

מלאו טופס 2550 של מס הכנסה גם אותו, מלא וחתום ביחד עם אישור על סגירת התיק במעמ אעבירו דרך המפ"ל ודאגו לקבל אישור ממס הכנסה כך שלא יווצר מצב בעתיד שתקבלו מכתבי "נאצה" ממס הכנסה על קנסות בגין אי הגשת דוחות.



שימו לב שעד וכולל השנה בה סגרתם את התיק אתם מחוייבים בהגשת דוחות למס הכנסה.

אם אתם לקראת סגירה וקיבלתם בקשה להגשת הצהרת הון ראשונה נסו לבקש לבטלה ביחד עם סגירת התיק לעיתים קרובות רשות המיסים נענית לבקשה.

לאחר סגירת התיק במעמ ובמס הכנסה לא לשכוח לסגור גם את התיק בביטוח לאומי, גם אם אתם עצמאים שאינם עונים להגדרה יש להודיע לביטוח לאומי על שינוי הסטטוס שלכם , את זה אתם מבצעים באמצעות טופס 6101 דיגיטלי באתר של המוסד לביטוח לאומי .


בהצלחה!















פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page