top of page
  • תמונת הסופר/תסיגל מולקנדוב

פתיחת תיק ברשויות

עודכן: 6 ביולי 2020



ושוב ברכות. החלטת להיות עצמאית( אחרי שקראת כמובן את הפוסט שלי כאן) ואף יותר מזה החלטת איזה סוג עוסק להיות ( גם זה אחרי שקראת את הפוסט הרלוונטי שלי כאן ) אבל את שואלת את עצמך מה ע ו ש י ם עכשיו?

אז אם עד עכשיו לא בחרת רואה חשבון או יועץ מס (ובקיצור מייצג) זה הזמן לעשות את זה כי אומנם את יכולה להתנהל לבד, ההתנהלות היא לא מאוד מסובכת ובפוסטים שלי תמצאי הסברים מפורטים לתהליכים הנדרשים אבל מייצג מנוסה המתנהל עם הרשויות באופן יומיומי ומודע לדקויות בחקיקה יכול לחסוך לך הרבה מפח נפש, ריצות וזמן ואל תשכחי, יש לך עסק חדש להתמקד בו למי שלא מורגל בניהול עסק התעסקות עם הרשויות היא עול כבד.

אם בכל זאת החלטת שלא להיעזר במייצג בגלל סיבות השמורות עמך, עלייך לפתוח דבר ראשון תיק במע"מ

איך זה נעשה?

עלייך לגשת לתחנת מע"מ הקרובה למקום מגורייך (ימי שלשי אין קבלת קהל) ואם העסק אינו במקום מגורייך אז לתחנה הקרובה למקום העסק (קישור לאתר רשות המיסים בו תוכלי לבדוק לאיזו תחנת מע"מ את שייכת), עלייך למלא טופס 821 (זה הקישור) להצטייד בצילום תעודת זהות, העתק שיק מבוטל, אם כתובת העסק אינה הכתובת המצוינת בתעודת הזהות יש להצטייד גם בהסכם שכירות ורצוי להצטייד גם בתעודת מקצוע, הסכם עם לקוחות או כל דבר שיעיד על רצינות פתיחת העסק.

דבר נוסף הוא שאם חשבון הבנק שלך משותף, עלייך לגשת עם בן הזוג לתחנת מע"מ, כדי שהוא יוכל לחתום על הצהרת חשבון משותף או להחתים מראש את האישור מול רואה חשבון או עורך דין.

לאחר פתיחת התיק יפיק לך פקיד מע"מ תעודת עוסק מורשה/פטור בהתאם לסוג העוסק

אבל בזאת לא הסתיים התהליך כי לאחר פתיחת התיק במע"מ יש לפתוח תיק במס הכנסה

את אותם מסמכים שצורפו לפתיחת התיק במעמ יש לצרף לטופס 5329 (זה הקישור) של מס הכנסה ואותם להגיש לפקיד השומה אליו עסקך שייך (באותו קישור אפשר לבדוק לאיזה פקיד שומה את שייכת)אפשר גם לשלוח בפקס ואפשר גם דרך שרות מפ"ל שבאתר רשות המיסים שזו לדעתי הדרך היותר מומלצת משום שיש עליה יותר בקרה, כמובן שהדרך הבטוחה ביותר אך גם הארוכה היא לגשת לפקיד השומה.

לאחר פתיחת התיק במס הכנסה כדאי שתדאגי לאישור על ניהול ספרים ועל ניכוי מס במקור , בדרך כלל אישורים אלה נדרשים למי שעובדת מול חברות וגופים מוסדיים , מי שעובדת מול אנשים פרטיים לא תידרש להם.

כדי לקבל את האישור עלייך למלא טופס 2542 (תוכלי למצוא אותו כאן)

מצ"ב דוגמא:



בדרך כלל יש למלא למעלה את הרובריקה של שרותים ונכסים, הכל תלוי בסוג העסק שלך וכן לסמן פטור מניכוי מס במקור (אלא אם כן את רוצה שהלקוחות ינכו לך מס מהתשלומים).

את הטופס כדאי להגיש במועד פתיחת התיק, אחר עדכון האישור אפשר לעקוב באתר של רשות המיסים, כאן.

בדרך כלל בפעם הראשונה הטופס מעודכן לחצי שנה, בתום חצי שנה יש פקידי שומה שיאריכו אוטומטית ויש שלא, בכל מקרה יש להעביר שוב את אותו הטופס ,אפשר בפקס או דרך מפ"ל לפקיד השומה אליו את שייכת.

אם החלטת כן להיעזר במייצג כל התהליך יחסך ממך משום שרוב המייצגים מקושרים במערכת לרשות המיסים ויכולים לפתוח את התיק דרכה.

אם חשבת שכאן סיימת את תהליך פתיחת העסק צדקת באופן חלקי למדי , כי בעצם סיימת עם החלק של רשות המיסים אבל עדיין נותר לך לפתוח תיק עצמאי או עצמאי שאינו עונה להגדרה בביטוח לאומי אבל על זאת בפוסט אחר (ממש כאן).

אם יש לך שאלות, הערות , ביקורת או כל דבר אחר מוזמנת להירשם לבלוג ולהגיב ממש כאן למטה.

סיגל

987 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page